Sześciu najlepszych lekarzy na świecie- profilaktyka zdrowotna

6 lipca 2020 - 6:45, przez , w Blog, Komentarze wyłączone

Przedstawiamy dziś szóstkę najlepszych lekarzy na świecie! Nie mamy tu na myśli popularnych naukowych nazwisk, a najprostsze czynniki, które poprawiają naszą kondycję każdego dnia!

 

 

WODA

Regularne picie wody ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Powinniśmy pić 2,5 litra wody każdego dnia! Właśnie tyle codziennie zużywa i wydala nasz organizm.

Woda to główny składnik naszego ciała, a mimo to często jest pomijana w codziennej diecie.

Choć woda nie należy do składników odżywczych, to bez niej życie nie istnieje. Jest ona niezbędna do wszystkich procesów życiowych w naszym organizmie:

  1. Jest świetnym rozpuszczalnikiem dla większości związków chemicznych
  2. Rozprowadza składniki z pożywienia po całym organizmie – do narządów i komórek, jednocześnie usuwając z nich produkty przemiany materii.
  3. Usuwa z narządów produkty toksyczne
  4. Bierze udział w trawieniu, zapewnia właściwe działanie enzymów układu pokarmowego oraz korzystnie wpływa na ilość soków trawiennych
  5. Jest regulatorem ciepłoty ciała 

Poza oczywisto-zdrowotnymi powodami, dla których warto pić wodę, wiadomo również, że dzięki odpowiedniemu nawilżeniu nasza cera staje się promienna i błyszcząca, czujemy się pełni energii, nasze samopoczucie jest dużo lepsze!

Ważne, by pamiętać, że w okresie letnim powinniśmy jeszcze zwiększyć ilość spożywanej wody. 

 

ŚWIEŻE POWIETRZE

Człowiek bez spożywania jedzenia może przeżyć nawet miesiąc, bez wody kilka dni, ale bez świeżego powietrza zaledwie kilka minut. 

Nawet godzina dziennie spędzona na świeżym powietrzu sprawi, że poczujemy się lepiej, dotlenimy się. Nasz układ odpornościowy się wzmocni, humor poprawi, dostaniemy zastrzyku energii. Świeże powietrze ma również dobry wpływ na procesy trawienne zachodzące w naszym organizmie, a także na ciśnienie krwi i tętno. 

 

SŁOŃCE

Słońce wpływa na odporność, hamuje rozwój chorób autoimmunologicznych, uwalnia endorfiny!  Szczególnie w godzinach porannych powinniśmy korzystać z jego promieni, ile tylko się da. 

Dzięki dawce słońca nasz organizm może produkować witaminę D3, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie niemal wszystkich układów!

Lekarze zalecają również przebywanie na słońcu w celu  leczenia:

  • łuszczycy,
  • żółtaczki,
  • trądziku.

Badania udowodniły, że brak słońca szkodzi bardziej niż jego nadmiar. Pamiętajmy jednak by unikać przebywania na mocnym słońcu i nie przegrzewać się. 

 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

 

Regularna aktywność fizyczna, szczególnie umiarkowana, pozwali uniknąć wielu chorób układu krążeniowo-oddechowego, nadwagi, cukrzycy,

depresji oraz złamań kości. Ćwiczenia fizyczne są zalecane każdemu, bez względu na jego wiek! Jeśli nie lubisz biegać- wyjdź n

a długi spacer, spróbuj nordic walking, który pobudza do działania cały organizm!

 

SEN

 

Sen potrzebny jest nam do regeneracji. To naturalna potrzeba, bez której narasta w nas frustracja, zmęczenie i rozkojarzenie.  Badania pokazują, że tylko jedna noc bez odpowiedniego odpoczynku czterokrotnie zwiększa ryzyko przeziębienia, ponieważ tłumi naturalne procesy odpornościowe. Zakłócenie naturalnego cyklu dobowego może prowadzić do nowotworów, cukrzycy lub otyłości. 

Faktem jest, że nasze życie jest dużo bardziej nerwowe niż naszych przodków. Często gdzieś pędzimy,otacza nas natłok informacji i stres. To wszystko sprawia, że skraca się czas snu i pogarsza jego jakość.

 

DIETA

 

Obecnie w krajach rozwiniętych obserwuje się epidemie chorób przewlekłych i jest to cena jaką człowiek płaci za postęp cywilizacyjny dokonany na przestrzeni ostatnich lat.  A wielu z tych schorzeń, można by było uniknąć właśnie dzięki zbilansowanej diecie. 

 

O autorze:

Komentarz zamknięty.

Napisz do nas!





Rozmiar czcionki
kolory