Dzień Osób Starszych

1 października 2020 - 9:22, przez , w Blog, Komentarze wyłączone

1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. Wśród naszych Podopiecznych seniorzy stanowią nieco ponad 13%.

Choroby osób starszych

Osoby starsze zmagają się z różnymi schorzeniami. Najczęściej jest to choroba Alzheimera oraz inne choroby demencyjne, związane ze stopniowym pogłębianiem się degeneracji mózgu. Zapoznaj się z pozostałymi chorobami wieku podeszłego.

Choroba Alzheimera

Objawia się utratą pamięci, orientacji oraz zdolnością rozumowania. Początki choroby zazwyczaj są trudne do rozpoznania. Jednak najbardziej dominującym problemem są zaburzenia pamięci, często mylone z demencją. Przeczytaj co powinno nas zaniepokoić oraz praktyczne porady w opiece nad chorym na Alzheimera.

Choroba Parkinsona

Głównym symptomem jest spowolnienie ruchowe, związane z wolniejszym chodzeniem, mówieniem, ubieraniem się. Ponadto charakterystycznym objawem choroby jest drżenie w trakcie spoczynku. Poznaj inne objawy choroby oraz czynniki, które pozytywnie wpływają na chorego na Parkinsona.

Nadciśnienie

Związane z podwyższeniem ciśnienia tętniczego krwi powyżej normy. Jest to najczęstsze schorzenie układu sercowo-naczyniowego u osób starszych. Wraz z wiekiem rośnie częstość wystąpienia choroby. Nieleczona prowadzi do wielu poważnych chorób (udar mózgu, zawał serca, niewydolność serce). Dlatego tak ważne jest kontrolowanie wartości swojego ciśnienia.

Nowotwory

Osoby powyżej 65. roku życia stanowią aż 60% chorych na nowotwory w Europie. Najczęściej spotykanymi nowotworami wśród tej grupy wiekowej jest: rak płuc, rak piersi i rak prostaty. Dodatkowo wśród zachorowań na nowotwory układu pokarmowego dużą większość stanowią osoby w podeszłym wieku, m. in. jest to rak przełyku, trzustki, jelita grubego.

Cukrzyca

Według badań najwięcej zachorowań na cukrzycę typu 2 występuje u osób w wieku ok. 60 lat. Szacuje się, że prawie 40% osób po 65. roku życia zmaga się z tą chorobą. Można wymienić kilka czynników zwiększających ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 przede wszystkim otyłość, nadwaga czy mała aktywność fizyczna. Dlatego zadbaj o siebie już teraz!

Choroby zwyrodnieniowe stawów

Wraz z wiekiem zwiększa się ryzyko wystąpienia choroby zwyrodnieniowej. Szacuje się, że dotyczy połowy osób po 50. roku życia.

Osteoporoza

Związana jest z obniżeniem wytrzymałości kości, co powoduje zwiększenie łamliwości kości. Wraz z wiekiem wzrasta częstość wystąpienia choroby, najbardziej narażone są osoby po 70. roku życia. Zobacz jaka jest profilaktyka przed zachorowaniem na osteoporozę.

Depresja

Związane z obniżeniem nastroju, utratą zainteresowań oraz nieuzasadnionym smutkiem. Najczęstszą przyczyną może być samotność. Jednak przyczyn należy szukać również w przyjmowanych lekach, przyjmowanych w leczeniu innych schorzeń. Szacuje się, że na depresję cierpi ok 12%.

Jak pomagamy seniorom?

Subkonto – mogą je założyć zarówno dzieci, dorośli oraz osoby starsze. Służy do zbierania pieniędzy z 1% podatku, darowizn, zbiórek publicznych i zbiórek na portalu siepomaga. Zebrane pieniądze możesz przeznaczyć na rehabilitację i leczenie. Z subkonta możesz skorzystać bez względu na rodzaj choroby, stopień niepełnosprawności. Wystarczy, że wypełnisz dokumenty oraz dołączysz dokumentację medyczną. Zobacz jak w prosty sposób założyć subkonto.

Projekty – realizujemy unijne projekty skierowane do osób powyżej 60. roku życia. W zależności od projektu udzielamy rehabilitacji ruchowej, wizyty opiekunów medycznych, pielęgniarek oraz konsultacje lekarzy specjalistów. Ponadto organizujemy szkolenia dla osób opiekujących się takimi osobami, między innymi kurs opieki nad osobami starszymi, w ramach którego można zapoznać się z najczęściej popełnianymi błędami podczas komunikacji. Sprawdź aktualnie realizowane projekty.

Projekt “Zostań Mecenasem Opolskiego Stowarzyszenia” jest skierowany do wszystkich osób, wymagających rehabilitacji, również dla osób starszych. Osoba potrzebująca otrzymuje wsparcie rehabilitacyjne w ramach tygodniowego turnusu rehabilitacyjnego z noclegiem. Wypełnij formularz zgłoszeniowy na darmowy pobyt rehabilitacyjny

I Ty możesz pomóc!

Dzisiaj jest również Europejski Dzień Fundacji i Darczyńców. Świętuj go razem z nami! Spraw dobry uczynek i wesprzyj osoby starsze. Wpłacając darowiznę pomagasz sfinansować profesjonalną rehabilitację osobom w podeszłym wieku.