Ważne telefony – koronawirus w opolskim

20 marca 2020 - 12:03, przez , w aktualności, Komentarze wyłączone

Z początkiem marca koronawirus COVID-19 pojawił się również w Polsce. Zapoznaj się z charaktyrystycznymi objawami choroby, abyś mógł jak najszybciej ją rozpoznać. Dowiedz się jak postępować w przypadku zakażenia.

Jakie są najczęstsze objawy koronawirusa?

• gorączka,
  • kaszel,
  • duszności,
  • ból mięśni,
  • zmęczenie.

Ponadto u niektórych osób można zaobserwować przekrwienie błony śluzowej nosa, katar, ból gardła, ból głowy, biegunkę oraz wymioty. Jednak większość z nich objawia się łagodnie i może pojawiać się stopniowo.

Co zrobić jeżeli wykazujesz objawy zakażenia koronawirusem lub podejrzewasz, że możesz być zakażony?

✅ powiadom TELEFONICZNIE stację sanitarno – epidemiologiczną – numery telefonów z województwa opolskiego znajdują się na grafice poniżej:

✅ zgłoś się BEZPOŚREDNIO do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno – zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego,

NIE ZGŁASZAJ SIĘ do lekarza rodzinnego,

❌ NIE ZGŁASZAJ SIĘ na Szpitalny Oddział Ratunkowy i Izbę Przyjęć.

To ważne, aby przestrzegać tych zasad, dzięki temu zapewnisz bezpieczeństwo sobie oraz innym osobom!

Po więcej informacji odsyłamy do strony Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego.

Informujemy, że Opole pomaga seniorom w tym trudnym dla wszystkich okresie. Zaprzaszamy do zapoznania się z artykułem na ten temat.