Rehabilitacja kręgosłupa

15 maja 2019 - 9:15, przez , w Blog, Komentarze wyłączone

REHABILITACJA KRĘGOSŁUPA

 

Zaczyna się od bólu. Zazwyczaj gdy jest słabszy- lekceważymy tę czerwoną lampkę ostrzegawczą. Gdy problem się nasila- sięgamy po tabletki przeciwbólowe, a o wizycie u specjalisty często nie myślimy. To podstawowy błąd, który popełnia większość z nas. Jesteśmy społeczeństwem, które stale się rozwija, warto więc zadbać o siebie i zwiększyć świadomość jak zaopiekować się swoim zdrowiem. Nie musimy uczyć się żyć z bólem.


Kręgosłup to rusztowanie naszego ciała. Chcąc poprawnie funkcjonować reagujmy, gdy czujemy, że dzieje się coś niewłaściwego. Rehabilitant pomoże nam określić gdzie umiejscowione jest źródło bólu i jakie są jego przyczyny. Nie zwlekajmy z wizytą u terapeuty, gdyż im szybciej zaczniemy leczenie, tym lepszy będzie efekt rehabilitacji.  Precyzyjna diagnoza to efekt współpracy radiologa, fizjoterapeuty i chirurga kręgosłupa, co powinno być standardem zanim przystąpimy do leczenia. 

Najprostszy sposób rehabilitacji kręgosłupa to ćwiczenia. Przy pierwszej wizycie rehabilitant na pewno udzieli wskazówek, jak pewne ćwiczenia wykonywać. Podpowie jakich rzeczy unikać i jak zmienić swoje przyzwyczajenia, które źle wpływają na kręgosłup. Terapia dostosowana jest bardzo indywidualnie, inaczej leczona będzie osoba z dyskopatią, a inaczej ktoś kto przeciążył kręgosłup. 

Niestety siedzący tryb życia i brak ruchu źle wpływają na nasze zdrowie. Ból i napięcie w kręgosłupie wcale też nie musi wiązać się z urazem czy wypadkiem, a na przykład z niewłaściwą pozycją w pracy, która jest dla człowieka po prostu nienaturalna. Odpowiednie ćwiczenia i masaże to zdecydowanie klucz do zniwelowania bólu w górnych i dolnych partiach kręgosłupa. 

STATYSTYKI SĄ ALARMUJĄCE- dbajmy o kręgosłup!

Ponad 80% dzieci ma płaskostopie, koślawe kolana i krzywy kręgosłup. Przyczyn jest wiele, ale ten najważniejszy jest jeden – siedzący tryb życia. W dorosłym życiu skutkuje to  wieloma problemami zdrowotnymi. Zamiast leczyć spróbujmy przeciwdziałać!

Spróbujmy:

  • dbać o prawidłową postawę,  nie garbić się, chodzić z lekko uniesioną głową
  • podnosić ciężary prawidłowo, czyli nie schylać się, a przykucać,
  • zadbać o komfortowy sen, dobrać odpowiednio twardy materac i poduszkę,
  • dbać o prawidłową wagę, gdyż każdy nadprogramowy kilogram kilkukrotnie zwiększa obciążenie kręgosłupa.

W Opolu i okolicach coraz bardziej promowany jest zdrowy tryb życia. Otwierają się nowe siłownie, tworzone są kolejne grupy biegowe, zdrowy tryb stał się po prostu modny. Postarajmy się wyjść z domu. Ruch każdego dnia to podstawa zdrowego kręgosłupa. Nie musimy od razu trenować wyczynowo, ale półgodzinny spacer to już krok w lepszą stronę. Zróbmy go 🙂 

 

O autorze:

Komentarz zamknięty.

Rozmiar czcionki
kolory