Rehabilitacja – rodzaje, wskazania

10 września 2020 - 10:59, przez , w Blog, Komentarze wyłączone

Dla każdego z nas sprawność jest bardzo istotna. Jest ona niezbędna do wykonywania codziennych czynności zarówno prywatnych jak i zawodowych. Jednak czasami zdarza się, że w konsekwencji wypadku czy też choroby zostaje ona utracona. Wówczas jedynym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fizjoterapeuty. 8 września obchodziliśmy Światowy Dzień Fizjoterapii. Jest to dobry moment, aby wspomnieć o rehabilitacji, kiedy należy skorzystać z rehabilitacji, jakie są jej rodzaje oraz jakie przynosi efekty.

Rodzaje rehabilitacji, wskazania

Podział rehabilitacji zależy od schorzenia. Poniżej przedstawiamy główne rodzaje rehabilitacji oraz wskazania w przypadku których chorób mogą przynieść ulgę i pożądane efekty.

• neurologiczna (poprawa stanu zdrowia pacjenta między innymi po udarze mózgu, urazach czaszkowo-mózgowych, chorobie Parkinsona, stwardnieniu rozsianym);
  • kardiologiczna (przy zaburzeniach układu krążenia);
  • pulmonologiczna (pomaga przy chorobach układu oddechowego);
  • ortopedyczna (powrót do sprawności np. po urazach i długotrwałym unieruchomieniu);
  • psychologiczna (pomoc w pokonywaniu oporów psychologicznych w związku z niepełnosprawnością, przystosowanie się do otoczenia);
  • logopedyczna (usprawnienie funkcji komunikacyjnych, przy problemach z mową, porozumiewaniu się, np. po udarze, autyzmie);
  • dogoterapia (terapia z udziałem psa, pomocna między innymi przy chorobie Alzheimera, porażeniu mózgowym, autyzmie);
  • hipoterapia (rehabilitacja z udziałem konia, polecana dla pacjentów z porażeniem mózgowym, ze skoliozą, z Trisomią 21 (z zespołem Downa);
  • hydroterapia (terapia przy użyciu wody, pomocna przy schorzeniach układu krążenia, układu nerwowego czy układu ruchu)
  • fizykoterapia (rehabilitacja przy wykorzystaniu zjawisk fizycznych takich jak światło, magnetyzm, prąd elektryczny, ultradźwięki, niska temperatura, oddziaływania za ich pomocą na zmienione chorobowe miejsca, np. przy złamaniach, uśmierzaniu bólu)
  • tlenoterapia (metoda wykorzystująca tlen pod zwiększonym ciśnieniem atmosferycznym, stosowana przy autyzmie, chorobach neurologicznych, leczeniu trudno gojących się ran, chorobach skóry)
  • krioterapia (leczenie zimnem, wskazana przy zapaleniu stawów, chorobach reumatycznych, stanach pourazowych).

Wspieramy w rehabilitacji i leczeniu

Pomagamy naszym Podopiecznym w długotrwałym oraz kosztownym procesie rehabilitacyjnym. Działamy na kilka sposobów:

1. Dajemy możliwość założenia subkonta i zbierania pieniędzy na rehabilitację i leczenie. Możesz zbierać pieniądze z 1% podatku, darowizn, zbiórek publicznych lub założyć za naszym pośrednictwem zbiórkę na portalu siepomaga.pl. Zobacz jak w prosty sposób zacząć zbierać na rehabilitację.
  2. Realizujemy projekty unijne, w ramach których zapewniamy osobom potrzebującym od kilku do nawet kilkunastu godzin rehabilitacji w miesiącu. Aktualnie realizowane projekty znajdziesz tutaj.
  3. Prowadzimy autorski projekt “Zostań Mecenasem Opolskiego Stowarzyszenia Rehabilitacji”. Dzięki wpłatom darczyńców organizujemy darmowe turnusy rehabilitacyjne dla naszych Podopiecznych oraz osób wymagających wsparcia spoza Stowarzyszenia. Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje dostępne są tutaj. Zobacz w jaki sposób możesz zostać Mecenasem Stowarzyszenia.

Przy realizacji projektów współpracujemy z firmą Neurorehabilitacja, Firma świadczy usługi z zakresu rehabilitacji neurologicznej dzieci i dorosłych, wad postawy i skolioz oraz prowadzi turnusy rehabilitacyjne.