Wakacje w górach a rehabilitacja

13 czerwca 2019 - 11:13, przez , w Blog, Komentarze wyłączone

Zaczynamy planować urlopy, organizujemy dłuższe i krótsze wycieczki. Wszystko po to, by wyrwać się z miasta, zasmakować czegoś innego, spędzić czas aktywnie. Wakacje w górach to idealny czas by zadbać o swoje zdrowie. Aktywność fizyczna to najlepsza rehabilitacja.

Jeśli mamy taką możliwość skorzystajmy z turnusów rehabilitacyjnych, lub sami zorganizujmy dla najbliższych taki wyjazd. To świetna odskocznia od codziennego harmonogramu.

Bez względu na to w jakie góry się wybieramy- należy pamiętać o kilku żelaznych zasadach, których koniecznie przestrzegamy.

Przede wszystkim kierujmy się rozsądkiem podczas planowania trasy. Weźmy pod uwagę jej długość, nie zapominajmy o postojach i o tym, by wyruszyć możliwie jak najszybciej. Spójrzmy też krytycznie na naszą kondycję fizyczną 🙂 Jeśli wysiłek fizyczny jest nam raczej obcy- nie porywajmy się na Rysy, spróbujmy na początek lżejszych szlaków. Mierzmy siły na zamiary! Nie liczy się wysokość szczytu, który zdobyliśmy, a przyjemność czerpana z wycieczki! 

Gdy omówiony mamy pierwszy punkt- przechodzę do kolejnego- równie ważnego. Odzież. Obuwie. Właściwy strój to naprawdę podstawa!

Niejednokrotnie mijałam na szlaku osoby, które niestety, po skałach i kamieniach szły w delikatnych sandałach. Mało tego! W takich sandałkach na szlaku wędrowały również dzieci. Wystarczy tak na prawdę chwila nieuwagi, by stało się nieszczęście. Bierzmy pod uwagę każdy możliwy scenariusz, spróbujmy przewidzieć każdą sytuację, jaka może nas spotkać. Odpowiednie sportowe buty dopasowane do terenu w jaki się wybieramy to podstawa. Wybierzmy takie, w których nam wygodnie, w których nic nas nie uwiera. Wypróbujmy je zanim wyjedziemy w góry, by być pewnym, że są do nas idealnie dopasowane- wtedy unikniemy kontuzji i niepotrzebnych wypadków, które mogą skończyć się długotrwałą rehabilitacją

Zadbajmy również o odpowiednie wyposażenie naszego plecaka. Spakujmy mapę, prowiant i apteczkę pierwszej pomocy. Zabierzmy ze sobą krem z filtrem. Dobrym pomysłem będzie też przygotowanie napoju izotonicznego, który skutecznie zmniejsza zmęczenie, regeneruje i doskonale nawadnia organizm.

Składniki:

  • Woda (500 ml)
  • miód (2-3 łyżki)
  • sok z cytryny (wyciśnięte z połówki)
  • szczypta soli

W ekwipunku przyda się również latarka jeśli w planach mamy wielogodzinną trasę oraz naładowany telefon z zapisanymi numerami GOPR-u. Sprawdźmy prognozę pogody i dostosujmy się do warunków atmosferycznych. Niech nasze wakacje będą w 100% bezpieczne. 

W przerwach między zwiedzaniem górskich szlaków wybierzmy się na basen, skorzystajmy z tężni solankowych lub innych dobrodziejstw turystycznych miejscowości. Mięśnie się zregenerują i nabierzemy energii na kolejny dzień:)

Sezon wakacyjny zbliża się do nas wielkimi krokami, życzymy więc wszystkim słonecznych urlopowych dni, niezapomnianych przygód i szczęśliwego powrotu do domu 🙂

 

O autorze:

Komentarz zamknięty.

Rozmiar czcionki
kolory