Czym jest rehabilitacja?

13 maja 2019 - 13:07, przez , w Blog, Komentarze wyłączone

Rehabilitacja

Odpowiednia dieta i opieka po wypadku czy chorobie to niestety często zbyt mało, by wrócić do pełnego zdrowia. Pełna sprawność jest niezwykle ważna w życiu, a często dopiero gdy ją stracimy doceniamy jej wartość. Odpowiednia rehabilitacja, gdy zauważymy pierwsze oznaki problemu, może zapobiec postępowaniu choroby. Na czym polega rehabilitacja i kto może z niej skorzystać?

Rehabilitacja to najprościej mówiąc pomoc w odzyskaniu fizycznej sprawności, poprawy kondycji psychicznej oraz społecznej.  To ogół działań, które maja na celu powrót chorego do samodzielnego funkcjonowania lub przynajmniej do części obowiązków, które były wykonywane przed chorobą. Każda terapia musi zostać oczywiście dopasowana do pacjenta indywidualnie. Możliwości i potencjał rehabilitacji jest ogromny i warto z niej skorzystać jeśli mamy taką możliwość. Działa ona na szeroką skalę, tak by możliwie jak najbardziej poprawić nasz fizyczny i psychiczny stan. Rehabilitacja trwa tyle ile wymaga tego  pacjent. Jeśli jego stan jest ciężki, prawdopodobnie rehabilitacja będzie dłuższa i intensywniejsza.

Wszystko zaczyna się od wypadku/choroby/jakiegoś nieszczęśliwego zdarzenia. Wtedy nasz stały rytm życia zostaje zaburzony, a my prędzej lub później zostajemy pokierowani, bądź sami udajemy się do odpowiedniego specjalisty. Dobrze mieć świadomość, że rehabilitacja potrafi być świetnym lekiem na nasz dyskomfort fizyczny i psychiczny. Możemy wyróżnić:

• rehabilitację ruchową-  która mówiąc prosto działa na nasze ciało, poprawia kondycję fizyczną, poprawia sprawność. Jeśli nasz stan na to pozwala  wybierzmy spacer zamiast jazdy samochodem i działajmy zapobiegawczo, ruch to zdrowie!
  • rehabilitację psychologiczną- która polega na wspieraniu osoby, która musi odnaleźć się w nowej sytuacji, która musi zaakceptować chorobę, kontuzję. Rehabilitacja psychologiczna to pomoc w przystosowaniu się do otoczenia. Niezbędna jest tu akceptacja, realne ocenienie swoich możliwości, wypracowanie nowego, dostosowanego do siebie planu działania;
  • rehabilitację społeczną– umożliwia osobie chorej/niepełnosprawnej udział w życiu społecznym.

REHABILITACJA W OPOLU

Współpracujemy z firmą Neurorehabilitacja, która zapewnia naszym Podopiecznym rehabilitację na najwyższym poziomie. Terapeuci dostosowują terapię indywidualnie do Pacjenta, dzięki czemu koncentrują się maksymalnie na jego problemie. Udzielają też wskazówek rodzinie. Instruują jak opiekować się chorym, jak go przemieszczać, asekurować i pomagać w codziennych czynnościach.